Навигационная цепочка

Публикатор

angle-left Ilmainen työpaja nuorille Joensuun taidemuseolla 17. toukokuuta klo 16-18

Ilmainen työpaja nuorille Joensuun taidemuseolla 17. toukokuuta klo 16-18

Human library of storylines

M_itä? Nykytaiteen biennaali ja Joensuun museot kutsuvat sinut mukaan työpajaan keskiviikkona 17. toukokuuta klo 16-18. Työpaja sisältää opastetun kierroksen M_itä? Nykytaiteen biennaali -näyttelykokonaisuuteen sekä keskustelun taiteilija ja työpajakoordinaattori Lebohang Tlalin johdolla.

Human library of storylines -työpajan tavoitteena on kannustaa osallistujia kertomaan omia tarinoitaan visuaalisten medioiden kautta ja luoda kohtaamispaikka eri taustoista tulevien ihmisten tarinoille ja kysymyksille.

Työpajaan osallistujia pyydetään tuomaan mukana henkilökohtainen valokuva, joka liittyy heidän ja vanhempien sukulaisten historiaan.

Ilmoittautumiset: taidemuseo@joensuu.fi

Paikkoja: 20

Työpaja on suunnattu 15-25 -vuotiaille ja se on maksuton.

Työpaja toteutetaan englanniksi.

Lebohang Tlali:

Lebohang Tlali on toiminut aktiivisesti taiteilijana, työpajakoordinaattorina sekä projektipäällikkönä. Suomessa työskentelevä Lebohang käyttää pääasiassa valokuvausta henkilökohtaisten- sekä sosiaalisten dokumenttiprojektien välineenä. Hän on työskennellyt useille kulttuuriorganisaatioille kuten the Cape Africa Platformille, Stevenson Gallerylle, Berliinin Biennaalille sekä Frame Contemporary Finlandille hankekoordinaattorina sekä kuratoinnin avustajana. Tlalin työn keskiössä ovat opetukseen, yhteiskuntaan ja yhteistyöhön keskittyvät projektit.

M_itä? Nykytaiteen biennaali:

Kolmas M_itä? Nykytaiteen biennaali kutsuu pohtimaan kriittisesti alueen historiaa ja niitä monimutkaisia yhteiskunnallisia olosuhteita, jotka muovaavat aluetta. Taiteilijat käsittelevät näyttelyssä rajojen aiheuttamia murtumia niin maassa, kehossa kuin sukulaisuussuhteissakin. Arkistojen avulla he rakentavat uusia siltoja menneisyyksiin, jotka ovat aiemmin jääneet huomiotta, ja kuvittelevat uudelleen perinteitä ja sidoksia alueeseen.

Biennaali järjestetään Joensuun Taidemuseo Onnissa ja Pohjois-Karjalan Museo Hilmassa.