angle-left Kulttuurikahvila keskiviikkona 1.11. klo 16.00

Kulttuurikahvila keskiviikkona 1.11. klo 16.00

Ensi viikolla jälleen Kulttuurikahvitellaan! Keskiviikkona 1.11. klo 16.00 esiintymisvuorossa on nykykansanmusiikkiyhtye HURJA HALLA.

Hurja Halla on joensuulainen nykykansanmusiikkiyhtye, jonka ennakkoluuloton musiikki ammentaa pohjoisen luonnosta ja myyteistä. Etnisten puhaltimien, sellon ja ihmisäänten sointi kuljettaa kuulijan matkalle pohjoisen metsiin. Persoonallisen yhtyeen ohjelmisto koostuu sen omista kappaleista, joiden tunnelmat vaihtelevat haikeista tunnelmista kiivaisiin, transsimaisiin poljentoihin.

Hurja Halla julkaisi kehutun esikoislevynsä Riitti tammikuussa 2022. Julkaisun jälkeen levyn musiikki on soinut radiokanavilla ympäri maailmaa saaden myös kansainvälistä huomiota. Yhtye koostuu kahdesta multi-instrumentalistista: Liisa Haapasesta ja Janne Ojajärvestä. Duo käyttää musiikissaan selloa, huuliharppuja, munniharppuja, yläsävelhuiluja, perkussioita ja ihmisääntä.

Hurja Halla -duo:

Liisa Haapanen – sello, munniharppu, ihmisääni

Janne Ojajärvi – huuliharput, munniharput, pitkähuilut, ihmisääni, perkussiot

www.hurjahalla.com

Konsertti on maksuton. Museon lipunmyynnistä voi halutessaan ostaa kahvilipun hintaan 5 € sis. kahvi/tee + kahvileipä. Kahvi tarjoillaan museon salissa.