Murupolku

angle-left Taidemuseossa näyttelynvaihto, Jasmin Anoschkinin ja Soili Taljan näyttely alkaa 28.1.

Museon pysyvät näyttelyt ovat näyttelynvaihdon aikaan avoinna tiistaista perjantaihin kello 10–16.

Taidemuseo Onnin alakerrassa vaihdetaan näyttelyä 11. tammikuuta 2021 alkaen. Seuraava näyttely on Jasmin Anoschkinin ja Soili Taljan yhteisnäyttely Kultaiset kuukautiset ja jumalainen maa, joka alkaa torstaina 28. tammikuuta.

Näyttelynvaihdon aikana taidemuseon pysyvät näyttelyt ovat avoinna, mutta museo on suljettu viikonloppuisin, ja keskiviikkoisin museo suljetaan jo kello 16. Uuden näyttelyn avauduttua museo on jälleen avoinna normaalisti.

Jasmin Anoschkin on tunnettu värikkäistä, keraamisista veistoksistaan, jotka haastavat taiteen "oikein tekemisen" ajatusta. Soili Taljan ilmaisuvoimaiset maalaukset ovat sielun kuvauksia, jotka purkavat perinteistä käsitystä mielen ja ruumiin erillisyydestä.

Kuvassa on näyttelyssä nähtävä Soili Taljan teos Kasvimuotoja I (2019). Kuva: Jefunne Gimpel

Soili Talja, Kasvimuotoja I 2019, kuva Jefunne Gimpel