angle-left Pieniä huomioita olemassaolon tavoista -näyttely 8.10. alkaen

Pieniä huomioita olemassaolon tavoista -näyttely 8.10. alkaen

Näyttelyyn kuuluu kolmen pohjoiskarjalaisen nykytaiteilijan tuotantoa ja poimintoja museon omista kokoelmista.

Taidemuseo Onnin syysnäyttely Pieniä huomioita olemassaolon tavoista avautuu yleisölle torstaina 8.10.2020. Näyttelyn teemoja ovat elämän hetkellisyys ja katoavaisuus sekä erilaiset olemassaolon tavat. Näyttely on avoinna 10.1.2021 saakka.

Kokonaisuuteen kuuluu taidemuseon omista kokoelmista poimittuja teoksia sekä kolmen pohjoiskarjalaisen nykytaiteilijan tuotantoa. Vanhimmat teokset ovat 1800-luvun lopulta ja uusimmat kuluvalta vuodelta.

Ensimmäisen kerroksen näyttelytilassa esillä ovat nurmeslaisten nykytaiteilijoiden Maija Laurisen ja Michal Czinegen installaatiot ja toisen kerroksen juhlasalissa joensuulaisen Tuomas Ollikaisen ääniteos.

Museon kokoelmista mukaan on otettu teoksia taiteilijoilta, joista kukin on omalla tavallaan pohtinut elämän ja olevaisuuden luonnetta. Esillä on mm. Hugo Simbergin, Kari Cavénin ja Juhani Harrin tuotantoa.

Taiteilijat Joensuun taidemuseolla