angle-left Joensuun museot laativat uutta konseptia – vaikuta vastaamalla kyselyyn

Joensuun museot laativat uutta konseptia – vaikuta vastaamalla kyselyyn

Joensuun museoiden näyttelyiden ollessa suljettuina museoiden kokoelmien ylläpito, näyttelyiden suunnittelutyö ja kulttuuriympäristön viranomaistehtävät jatkuvat niiltä osin, kuin niitä voidaan edistää.

Joensuun museot eli Pohjois-Karjalan museo ja Joensuun taidemuseo on nimetty alueelliseksi vastuumuseoksi vuoden 2020 alusta lähtien. Vastuumuseon tehtävänä on tarjota paikallista kulttuuriperintöä koskevaa tietoa ja asiantuntijapalveluja niin viranomaisille, yksityisille kansalaisille, yhteisöille kuin paikallismuseoille. Taidemuseon tehtävänä on huolehtia visuaalisesta kulttuuriperinnöstä ja edistää kuvataiteen asemaa Pohjois-Karjalan alueella.

Joensuun museot laativat nyt uutta konseptia, jolla haetaan toimintamalleja tulevaisuuden museoille. Konseptiin liittyy asiakasryhmien kartoitusta, pitkäjänteisen näyttelyohjelmiston suunnittelua, kokoelmatoiminnan kehittämistä sekä uusia toimintamalleja.

Joensuun museot haluavat olla vahvassa vuorovaikutuksessa alueen toimijoiden ja ihmisten kanssa. Kysely toteutetaan verkossa, mutta tulevana syksynä pyritään järjestämään myös yleisötapaamisia Joensuun museoiden toiminnan kehittämisestä.

Osallistu museoiden kehitykseen vastaamalla kyselyyn 26.4. mennessä:

Vastaa kyselyyn suomeksi

Answer the survey in English