angle-left Taidemuseon kokoelmatoimintaan haetaan korkeakouluharjoittelijaa

Taidemuseon kokoelmatoimintaan haetaan korkeakouluharjoittelijaa

Joensuun taidemuseo Onni hakee korkeakouluharjoittelijaa museon kokoelmatoimintaan. Tärkeimpinä työtehtävinä ovat taideteosten luettelointi Muusa-kokoelmahallintajärjestelmään ja taideteosten valokuvaus. Lisäksi työhön kuuluu muita kokoelmatoiminnan tehtäviä, kuten teosten pakkaamista ja kokoelmien järjestelyä. Työskentely tapahtuu Joensuun taidemuseossa ja museoiden kokoelmakeskuksessa.

Soveltuvia opiskelualoja harjoittelun kannalta ovat esimerkiksi taidehistoria, museologia ja kulttuurintutkimus. Eduksi katsotaan aiempi työkokemus museoissa, kokoelmahallintajärjestelmän tuntemus ja kokemus teosten käsittelystä. Tehtävään valittavalta odotetaan kuvankäsittelyohjelmien ja digitaalisen valokuvauksen hallintaa. Tehtävän hoito edellyttää kykyä itsenäiseen työskentelyyn, pitkäjänteisyyttä ja yhteistyötaitoja.

Harjoittelun kesto on 3.5.–30.6.2021 (2 kuukautta).

Tehtävän palkkaus on korkeakouluharjoittelutuen suuruinen. Haku tapahtuu vapaamuotoisella hakemuksella, jonka liitteenä on hakijan CV. Hakemukseen on liitettävä myös yliopiston myöntämä korkeakouluharjoittelutukipäätös.

Hakemus lähetetään maanantaihin 8. helmikuuta 2021 klo 15 mennessä sähköpostilla museonjohtaja Tarja Raninen-Siiskoselle, tarja.raninen-siiskonen@joensuu.fi.

Lisätietoja tehtävästä antaa kokoelma-assistentti Karoliina Katila, karoliina.katila@joensuu.fi, puh. 050 590 6544.

Myös Pohjois-Karjalan museon valokuva-arkistoon haetaan kahta korkeakouluharjoittelijaa. Lue lisää