angle-left Suuri Maalaustapahtuma taidemuseon pihalla lauantaina 10.7.

Suuri Maalaustapahtuma taidemuseon pihalla lauantaina 10.7.

Joensuun taidemuseo ja Joensuun Taiteilijaseura tarjoavat maksuttomia työpajoja Kuvataiteen päivän kunniaksi.

Joensuun taidemuseo ja Joensuun Taiteilijaseura järjestävät Suuren Maalaustapahtuman taidemuseon ja Taidekeskus Ahjon piha-alueella lauantaina 10.7.2021. Pihalla on kaksi maksutonta, kaikille avointa työpajaa kello 10–13. Taidemuseossa on myös Kuvataiteen päivän opastukset kello 13.30 ja 14.30 (sis. museon pääsymaksuun).

Suuri Maalaustapahtuma on valtakunnallinen tempaus, jota vietetään Suomen kuvataiteen päivänä, Helene Schjerfbeckin syntymäpäivänä 10. heinäkuuta.

Taidemuseon piha, Kirkkokatu 23, Joensuu:

Maalaustyöpaja
klo 10–13, maksuton
Vedä kumpparit jalkaan, astu elintarvikeväriin ja jätä jälkesi yhteiseen teokseen pihalla! Koko perheen leikkimielinen työpaja.

Katutaidetyöpaja
klo 10–13, maksuton
Joensuun taiteilijaseuran kaupunkitaiteilija Toni Ahokas opastaa pihalla katutaiteen saloihin.

Opastukset taidemuseossa:
klo 13.30 ja 14.30, sis. museon pääsymaksuun (7/3 e, perhelippu 12 e, Museokortti)
Katsaus Helene Schjerfbeckin elämään ja taidemuseossa esillä oleviin Schjerfbeckin teoksiin. Kesto puoli tuntia.

Taidenäyttelyt avoinna klo 10–16
Taidekeskus Ahjo: Jukka Suhosen, Anni Löppösen ja Laura Laurilan näyttelyt, vapaa pääsy! Taidelainaamossa myynnissä ja lainattavana Joensuun Taiteilijaseuran taiteilijajäsenten teoksia.
Taidemuseo: Camilla Vuorenmaan näyttely ja pysyvät näyttelyt avoinna. Pääsymaksu.