angle-left Museoiden kuukausittaiset ilmaislauantait jatkuvat

Museoiden kuukausittaiset ilmaislauantait jatkuvat

Taidemuseo Onnin ja Pohjois-Karjalan museo Hilman kerran kuussa järjestettävät ilmaislauantait jatkuvat kesätauon jälkeen. Syksyn ensimmäistä ilmaispäivää vietetään museoissa 5. syyskuuta.

Molemmat museot ovat lauantaina auki kello 10–16, ja kaikkiin avoinna oleviin näyttelyihin on ilmaispäivänä vapaa pääsy. Ilmainen sisäänpääsy ei koske Pohjois-Karjalan museon Mukulakatua, joka on toistaiseksi suljettu lauantaisin ja sunnuntaisin. Myös Pohjois-Karjalan museon perusnäyttelyn kirkkohistoriaa ja luovutettua Karjalaa koskevat näyttelyhuoneet on suljettu toistaiseksi vesivahingon vuoksi.

Museoiden ilmaispäivä on pääsääntöisesti joka kuun ensimmäinen lauantai. Syyskauden 2020 muut ilmaislauantait ovat 3. lokakuuta, 7. marraskuuta ja 5. joulukuuta.

Joensuun taidemuseo. Kuva: Maija Joensuu