angle-left Joensuun taidemuseo avautuu 1.6.

Joensuun taidemuseo avautuu 1.6.

Joensuun taidemuseo avaa ovensa 1.6., aluksi supistetuin aukioloajoin. Kesäkuussa museo on auki vain arkisin, ma–ti ja to–pe klo 10–16 ja keskiviikkoisin 10–19. Heinäkuusta eteenpäin museo on avoinna myös viikonloppuisin.

Näyttelyt avataan porrastetusti 1.6. alkaen. Ensimmäisenä avautuu kevään vaihtuva näyttely Päättymättömät tarinat – poimintoja Rolando ja Siv Pieraccinin kokoelmasta, jota jatketaan 13.9.2020 asti. Joensuun taidemuseoon tälle kesälle suunniteltu kuvataiteilija Camilla Vuorenmaan yksityisnäyttely siirtyy kesään 2021. Syksyn näyttely Pieniä huomioita olemassaolon tavoista avautuu 8.10.2020.

Taidemuseon toinen ja kolmas näyttelykerros avataan porrastetusti kesän / syksyn aikana. Museon vaiheittainen avaaminen johtuu siitä, että museossa on suojattu teoksia toukokuussa alkaneen katusaneeraustyön aiheuttamalta tärinältä. Töiden on arvioitu päättyvän lokakuun loppuun mennessä. Herkimpiä teoksia on poistettu näyttelyistä, ja ne palaavat paikoilleen tärinää aiheuttavien työvaiheiden päätyttyä.

Myös Pohjois-Karjalan museo Hilma avataan 1.6. Joensuun Bunkkerimuseo on suljettu koko kesän. Pohjois-Karjalan museon Mukulakadun avaamisesta tiedotetaan myöhemmin.