angle-left Joen Yön erikoisohjelma ja muutos aukioloaikoihin.

Joen Yön erikoisohjelma ja muutos aukioloaikoihin.

Joen Yö -tapahtuma järjestetään Joensuussa perjantaina 19.8. Joensuun taidemuseo Onni on mukana tapahtuman ohjelmassa, mikä tarkoittaa muutoksia museon normaaleihin aukioloaikoihin.

Onni on perjantaina avoinna poikkeuksellisesti kello 15-21. Kyseisenä aikana museoon on vapaa sisäänpääsy.

Joen Yö sisältää myös erikoisohjelmaa:

Kello 15.30 Niina Mantsisen taiteilijatapaaminen kesto n. 45 min

Onnin kesänäyttelyn toinen taiteilija, tekstiilitaiteilija Niina Mantsinen saapuu museoon kertomaan näyttelystä ja teoksistaan. Mantsista jututetaan taidemuseon puolelta, mutta myös yleisöllä on mahdollisuus osallistua keskusteluun.

Kello 17.00-18.00 Konservatorion konsertti juhlasalissa.

Kello 19.00 Taiteesta tunteisiin -polku

Taiteesta tunteisiin -polulla keskitytään taideteosten herättämiin tunteisiin ja kokemuksiin. Taideteosten yhteydessä esitettyjen ajatusten, kysymysten ja toiminnallisten tehtävien tarkoituksena on tarjota katsojalle reittejä taiteen omakohtaiseen kokemiseen ja tekemiseen. Polku on suunniteltu yhteistyössä Pohjois-Karjalan Muisti ry:n ja Pohjois-Karjalan mielenterveysomaiset - FinFami ry:n kanssa. Taiteesta tunteisiin -polku sopii kaikenikäisille ja sen kesto on noin tunti.

Joensuun taidemuseo Onni. (Kuva: Joonas Räsänen)