angle-left Draamaa, vimmaa ja tunnetta -teemaopastus 13.11.

Draamaa, vimmaa ja tunnetta -teemaopastus 13.11.

Sukella suomalaisen taiteen kuohuihin! Opastettu kierros on osa Rokumentin oheisohjelmaa.

Oscar Parviainen, Maailmanloppu, 1910-luku, yksityiskohta

Taidemuseo Onni järjestää keskiviikkona 13.11. kello 14 opastetun kierroksen teemalla Draamaa, vimmaa ja tunnetta – suomalaisen taiteen kuohuja. Kierroksella tutustutaan valikoituihin teoksiin museon suomalaisen taiteen kokoelmissa sekä kiehtoviin tarinoihin ja taiteilijakohtaloihin teosten takana. Kierros kestää noin 45 minuuttia ja sisältyy taidemuseon pääsylipun hintaan (5/3 euroa, pääsy myös Museokortilla).

Kierros on osa 13.–17.11. järjestettävän Rokumentti-elokuvafestivaalin oheisohjelmaa. Rokumentin teemana on tänä vuonna raivo.

Kuvan teos: Oscar Parviainen, Maailmanloppu (1910-luku; yksityiskohta). Joensuun taidemuseon kokoelma.

Oscar Parviainen, Maailmanloppu, 1910-luku