Murupolku

angle-left Pohjois-Karjala Pride Joensuun taidemuseolla

Pohjois-Karjala Pride Joensuun taidemuseolla

Joensuun taidemuseolla vietetään Pohjois-Karjala Pride -viikkoa keskiviikkona 22.9.2021 klo 15–19.

Ohjelmassa:

Kello 15–17 Katuliitutempaus Joensuun taidemuseo Onnin piha-alueella. Tapahtumassa tehdään katuliiduilla sateenkaaripolku taidemuseon ja taidekeskus Ahjon välille. Tempaus järjestetään yhteistyössä Joensuun taiteilijaseuran kanssa. Tapahtumaan on vapaa pääsy. Säävaraus.

Kello 17–19 Stereotypiapeli-työpaja taidemuseon pedagogisessa tilassa museon ensimmäisessä kerroksessa. Pelissä tutustutaan museon taidekokoelmiin ja tulkitaan muotokuvia pelin muodossa. Queer-teemaisen opetuspaketin osaksi kehitetty peli havainnollistaa ulkonäön perusteella tehtävien oletusten ongelmallisuutta. Ohjelma sisältyy taidemuseon pääsymaksuihin.